Polityka prywatności
Polityka prywatności serwisu www.odn.sensps.pl. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług serwisu i sklepu internetowego i jest zgodna z RODO - Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych obowiązującym w Polsce od dnia 25.05.2018r.
1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?
-
- Administratorem Państwa danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest SENSOS Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk, z siedzibą pod adresem: ul. P. Smolika 65, 91-498 Łódź, wpisana do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli mających siedzibę na terenie województwa łódzkiego z nr NPDN-41/2020.2
2. Jak mogę się z Wami skontaktować w sprawach związanych z danymi osobowymi?
-
- Jeśli chcesz skontaktować się z nami w związku z przetwarzaniem danych osobowych, możesz to zrobić: drogą e-mailową pod adresem: manuszczyk@gmail.com lub pisemnie – za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem: Sensos Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk, 91-498 Łódź, ul. P. Smolika 65, z dopiskiem dane osobowe.
3. W jakich sytuacjach przetwarzacie moje dane osobowe?
Twoje dane osobowe przetwarzamy w następujących celach, opierając się na wskazanych poniżej podstawach prawnych:
-
- W celu zawarcia i realizacji umowy – (np. obsługi zamówienia w sklepie internetowym) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. W takim przypadku podanie danych jest wymogiem umownym. Kategorie danych: imię, nazwisko, adres zamieszkania/siedziby, adres e-mail, numer telefonu.
- W przypadku, gdy Klient chce, aby została wystawiona faktura VAT dokumentująca zakup towaru potrzebne będą również dodatkowe dane: firma, pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza i adres prowadzenia działalności gospodarczej (jeśli faktura ma być wystawiona na firmę), nr NIP.
- W celu odpowiedzi na Twoje zapytanie przesłane za pomocą formularza kontaktowego – na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na prowadzeniu korespondencji i odpowiadaniu na zapytania użytkowników. Kategorie danych: imię, adres e-mail, numer telefonu oraz inne dane podane w treści zapytania.
- W celu wysyłki newslettera i marketingu bezpośredniego naszych usług -na podstawie Twojej dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W każdej chwili możesz tę zgodę wycofać. Kategorie danych: imię i nazwisko, adres e-mail.
- W celach analitycznych, statystycznych oraz marketingowych (za pośrednictwem plików cookie) – na podstawie Twojej dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), którą wyrażasz za pośrednictwem banera cookies. Zgoda ta jest niezbędna do prawidłowego działania naszych narzędzi analitycznych i reklamowych, takich jak Google Analytics czy Facebook Pixel. Prawnie uzasadniony interes Administratora nie jest wystarczającą podstawą do przetwarzania danych w tych celach.
- W celu zawarcia i realizacji umowy – (np. obsługi zamówienia w sklepie internetowym) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. W takim przypadku podanie danych jest wymogiem umownym. Kategorie danych: imię, nazwisko, adres zamieszkania/siedziby, adres e-mail, numer telefonu.
4. Czy muszę podawać Wam moje dane?
-
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak niektóre z Twoich danych mogą być niezbędne do korzystania z naszych usług i prawidłowego ich świadczenia (np. przeprowadzenie webinaru, szkolenia, wystawienie faktury, dyplomu). Ponadto niektóre Twoje dane są niezbędne, abyśmy mogli spełnić wymagania określone przepisami prawa, o których mowa poniżej.
- Jakie dane przetwarzacie?
- Przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne do realizacji celu, dla którego zostały zbierane. W zależności od rodzaju świadczonej usługi zakres danych może być odmienny.
- Jeżeli korzystasz z naszych usług, lub bierzesz udział w organizowanych przez nas wydarzeniach (szkoleniach, kursach, webinariach, konferencjach) przetwarzamy Twoje dane osobowe takie jak – imię i nazwisko, dane kontaktowe i dane płatnicze; w niektórych przypadkach datę i miejsce urodzenia.
- Jeżeli bierzesz udział w organizowanych przez nas konkursach, przetwarzamy m.in. Twoje imię i nazwisko, telefon, adres email, a w niektórych przypadkach również numer rachunku bankowego, jeśli wygrałeś nagrodę pieniężną.
- Jeżeli wyraziłeś zgodę na przesyłanie Ci Newslettera i informacji marketingowych przetwarzamy m.in. Twoje imię i nazwisko oraz adres email.
- Jeżeli wystawiamy Tobie dokument sprzedaży wówczas przetwarzamy takie dane jak: Twoje imię i nazwisko, adres zamieszkania (siedzibę), numer PESEL lub numer NIP.
- Jeżeli komunikujemy się z Tobą drogą elektroniczną lub z wykorzystaniem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących (po wcześniejszym wyrażeniu przez Ciebie zgody na taką komunikację) wówczas (w zależności od formy komunikacji) przetwarzamy takie dane jak: Twoje imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail.
- Jeżeli dodajesz komentarz na blogu, przetwarzamy Twoje dane osobowe takie jak adres e-mail oraz imię i nazwisko.
- Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym również przesyłając zapytanie poprzez formularz kontaktowy, przetwarzamy Twoje dane jak adres e-mail, jak również inne dane osobowe, które podasz w wiadomości.
5. W jakim celu przetwarzacie moje dane?
-
- Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu podjęcia działań na Twoje żądanie (np. odpowiedź na zapytanie lub żądanie), w celu niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy lub świadczenia usługi, w tym obsługi ewentualnych reklamacji, skarg czy dochodzenia należności wynikających z zawartych umów.
- Przetwarzanie niektórych Twoich danych osobowych jest także konieczne w celu spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa, a dotyczących np. obowiązku przechowywania niektórych danych przez określony czas, zebrania niektórych informacji w celu weryfikacji i identyfikacji użytkownika czy przekazywania danych uprawnionym organom lub podmiotom, np. wynikających z:
- Ustawy z dnia 29.09.1994r. o rachunkowości,
- Ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług,
- Ustawy z dnia 16.11.2000r. o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
- Jeśli zdecydujemy się przetwarzać Twoje dane w innym celu niż je zebraliśmy, poinformujemy Ciebie o tym i poprosimy o zgodę, o ile zgodnie z przepisami prawa będzie ona wymagana.
6. Na jakiej podstawie prawnej przetwarzacie moje dane?
-
- Dane Osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia (RODO) dotyczącego danych osobowych.
- Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest:
- wyrażona przez Ciebie zgoda lub
- rozpatrywanie Twojego wniosku lub żądania, lub
- zawarcie i realizacja umowy, lub
- realizacja prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora lub
- spełnienie przez nas obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
- Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest:
- Dane Osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia (RODO) dotyczącego danych osobowych.
7. Jak długo będziecie przetwarzać moje dane?
-
- Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane. Kryteria ustalania okresu przechowywania są następujące:
- Dane z formularza kontaktowego – przetwarzamy Twoje dane przez okres trwania korespondencji, a następnie przez okres 6 miesięcy po jej zakończeniu, na wypadek konieczności powrotu do wcześniejszych ustaleń.
- Dane z newslettera – przechowujemy je do momentu wycofania przez Ciebie zgody na ich przetwarzanie. Wycofanie zgody jest możliwe w dowolnym momencie.
- Dane z transakcji (zamówienia) – przechowujemy je przez okres 5 lat, liczony od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, co jest zgodne z przepisami prawa podatkowego.
- Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane. Kryteria ustalania okresu przechowywania są następujące:
8. Kim są odbiorcy danych?
-
- Odbiorcami danych są osoby upoważnione przez Administratora do wykorzystania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych, którym Administrator zleca wykonywanie takich czynności.
- W niektórych sytuacjach mamy prawo przekazywać Twoje dane, jeśli będzie to konieczne, abyśmy mogli wykonywać nasze usługi, spełniać ciążące na nas obowiązki i należycie wywiązywać się z obowiązujących przepisów prawa.
- Przy wykonywaniu części zadań (m.in. niszczenia dokumentów, przechowywania danych, obsługi księgowej i kadrowo-płacowej, obsługi prawnej, obsługi marketingowej, obsługi informatycznej) korzystamy z pomocy zewnętrznych podmiotów. W uzasadnionych przypadkach otrzymają je od nas też odpowiednie władze.
- W takim przypadku powierzamy dane osobowe podmiotom podwykonawczym w realizacji określonego celu na nasze zlecenie (na podstawie Umowy powierzenia danych), nadal pozostając Administratorem Twoich danych i odpowiadając za ich bezpieczeństwo.
- Twoje dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców w celu realizacji naszych usług:
- Dostawcom usług hostingowych i IT – w celu przechowywania danych na serwerze i utrzymania prawidłowego działania strony internetowej.
- Dostawcom usług IT – w celu wsparcia technicznego i utrzymania prawidłowego działania serwisu.
- Dostawcom usług płatności online – w celu realizacji prawidłowego opłacenia zamówionych produktów.
- Dostawcom usług kurierskich i pocztowych – w celu dostarczenia zamówionych produktów, jeśli dotyczy.
- Podmiotom świadczącym usługi księgowe – w celu realizacji obowiązków prawnych związanych z rozliczeniami finansowymi.
- Podmiotom świadczącym usługi mailingowe – w celu wysyłki newslettera, jeśli wyrazisz na to zgodę.
- Dostawcom usług analitycznych i marketingowych (np. Google LLC, Meta Platforms Inc.) – w celu analizy ruchu na stronie i wyświetlania spersonalizowanych reklam, wyłącznie po wyrażeniu przez Ciebie zgody.
- Organom publicznym – w celu wypełnienia obowiązków prawnych, np. Urząd Skarbowy, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Osobom upoważnionym przez nas, nasi pracownicy i współpracownicy, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby należycie wykonywać swoje obowiązki, dlatego Twoje dane mogą być przetwarzane przez podmiot, z którym współpracuję przy świadczeniu na Twoją rzecz usług czy realizacji zamówień w sklepie internetowym:
- Katarzyna Zając-Malinowska Pracownia Kompetencji, ul. Wł. Reymonta 7A lok. 125, 18-400 Łomża. W/w pomiot gwarantuje stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
- Wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
9. Czy i komu udostępniacie moje dane?
-
- Nie udostępniamy Twoich danych osobom czy podmiotom trzecim, z wyjątkiem sytuacji, w których:
- wyraziłeś dobrowolną zgodę na takie udostępnienie. Udzielona wcześniej zgoda może być w każdym momencie przez Ciebie odwołana, w równie prosty sposób w jaki została złożona.
- udostępnienie jest konieczne w celu realizacji umowy lub świadczenia usługi.
- w szczególnych przypadkach Twoje dane mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. organom ścigania, biegłemu rewidentowi w celu badania sprawozdania finansowego).
- Każdy wniosek o udostępnienie jest przez nas wnikliwie badany, a przekazanie danych następuje tylko w przypadku, gdy w wyniku tej analizy stwierdzimy, że istnieje ważna i skuteczna podstawa prawna do żądania ujawnienia tym podmiotom Twoich danych.
- Nie udostępniamy Twoich danych osobom czy podmiotom trzecim, z wyjątkiem sytuacji, w których:
10. Jak chronicie moje dane?
-
- Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
11. Jakie są moje uprawnienia i w jaki sposób mogę z nich skorzystać?
-
- Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO.
- W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przysługują Ci następujące prawa:
- masz prawo do informacji w zakresie przetwarzanych Twoich danych osobowych tzw. „obowiązek informacyjny” (zgodnie z art. 12 i 13 RODO), masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy Twoje dane są przetwarzane, a jeśli tak, to uzyskać do nich dostęp (zgodnie z art. 15 RODO),
- prawo do sprostowania danych, tj. masz prawo żądać sprostowania nieprawidłowych danych lub uzupełnienia niekompletnych informacji (zgodnie z art. 16 RODO),
- prawo do ograniczenia przetwarzania, tj. w pewnych sytuacjach możesz zażądać, aby przetwarzanie Twoich danych zostało ograniczone (zgodnie z art. 18 RODO),
- prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”), tj. masz prawo żądać usunięcia Twoich danych, jeśli nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, lub jeśli cofnąłeś zgodę na ich przetwarzanie (zgodnie z art. 17 RODO),
- prawo do przenoszenia danych, tj. masz prawo otrzymać swoje dane w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie lub zażądać ich przesłania innemu Administratorowi, jeśli jest to technicznie mozliwe (zgodnie z art. 20 RODO),
- prawo do wniesienia sprzeciwu, tj. masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych, jeśli odbywa się ono na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO), jednakże prawo to nie ma charakteru bezwzględnego – tzn. mimo wniesienia sprzeciwu w dalszym ciągu będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe, jeżeli wykażemy, że istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec Ciebie praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych dokonywanego na potrzeby marketingu bezpośredniego, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Sprzeciw ten nie wymaga uzasadnienia ani warunków skuteczności – w takim wypadku nie będziemy mogli dłużej przetwarzać Twoich danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego.
- Powyższe prawa możesz wykonać poprzez złożenie nam (Administratorowi danych) stosownego oświadczenia:
- drogą e-mailową pod adresem: manuszczyk@gmail.com
- lub pisemnie za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem: Sensos Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk, 91-498 Łódź, ul. Smolika 65, z dopiskiem: dane osobowe.
- Ponadto przysługuje Tobie prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tzn. jeśli uznasz, że przetwarzanie Twoich danych jest niezgodne z prawem, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).
12. Jak aktualizujemy politykę prywatności?
-
- Co jakiś czas możemy aktualizować niniejszą politykę. Jeżeli wprowadzimy istotne zmiany, powiadomimy Cię o nich pocztą e-mail. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo korzystanie z naszych usług po takim powiadomieniu oznacza zgodę na aktualizacje niniejszej polityki.
- Zachęcamy do okresowego zapoznawania się z treścią niniejszej polityki w celu uzyskania najnowszych informacji o naszych praktykach w zakresie ochrony prywatności.
- Polityka jest na bieżąco weryfikowana. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od dnia 19.09.2025 r.
13. Dane zbierane automatycznie
a. Pliki Cookies („ciasteczka”)
-
- Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia jej prawidłowego funkcjonowania, a także w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych. Zgoda na ich wykorzystanie, z wyjątkiem plików niezbędnych, jest uzyskiwana za pośrednictwem banera cookies, który pojawia się przy pierwszej wizycie na stronie. Pliki cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez sklep internetowy i przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie), zawierające pewne informacje związane z korzystaniem z witryny i sklepu internetowego. Pliki cookies wykorzystywane są przez firmę Sensos Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk w celu obsługi witryny oraz podczas procesu zakupowego, np. w celu zapamiętywania dokonanych przez klientów zakupów. Wykorzystywane pliki cookies mogą mieć charakter tymczasowy lub trwały. Tymczasowe pliki cookies są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki, natomiast stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania z witryny. Pliki cookies nie mogą w żaden sposób wyrządzić szkody dla wykorzystywanego urządzenia oraz zainstalowanego na nim oprogramowania. Nie zawierają one danych identyfikujących Użytkownika serwisu i na ich podstawie nie możemy ustalić niczyjej tożsamości.
- Wśród plików cookies wyróżnić można te, które są niezbędne do działania serwisów Sensos Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk:
-
- Pliki tymczasowe – niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania sklepu. Umożliwiają one bezpieczne logowanie na stronie oraz składanie zamówień a także bezpieczne dokonywanie transakcji. Bez tych plików bezpieczne dokonywanie transakcji byłoby niemożliwe.
- Pliki stałe funkcjonalne – służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie z witryny. Umożliwiają także przedstawienie użytkownikowi strony propozycji produktów indywidualnie dopasowanych na postawie jego preferencji.
- Pliki statystyczne – dzięki tym plikom możliwe jest zbieranie informacji na temat korzystania ze strony, informacje te są przez nas wykorzystywane w celu optymalizacji działania witryny zgodnie z preferencjami jej użytkowników.
- Pliki reklamowe – umożliwiają użytkownikowi witryny otrzymywanie reklamy, dostosowanej na podstawie jego indywidualnych zainteresowań oraz preferencji.
- Pliki społecznościowe – umożliwiają integrację serwisów społecznościowych z których korzysta użytkownik ze sklepem.
-
- Blokowanie plików cookies.
W każdym wypadku użytkownik może zablokować instalowanie plików cookies wykorzystując stosowne opcje przeglądarki internetowej. Pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu poprzez: odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik. - Pod poniższymi linkami zamieszczone są informacje o sposobach usunięcia cookies w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych:
- Zmiana konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia lub ogranicza przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika może spowodować ograniczenia funkcjonalności świadczonych usług. Do podobnych skutków może prowadzić wykasowanie plików cookies w trakcie świadczenia usługi. Może to powodować brak możliwości zalogowania się do Sklepu lub przerwanie sesji po zalogowaniu.
b. Google Analytics
-
- Ważną grupę automatycznie gromadzonych plików cookies stanowią dane dotyczące oglądalności stron gromadzone przez Google Analytics – powszechnie znany i wykorzystywany na rynku system internetowy do badania statystyk odwiedzin stron internetowych udostępniany przez Google, Inc. System Google Analytics może być wykorzystywany do tworzenia profilów użytkowników pod pseudonimem. Google używa zebranych informacji w celu oceny korzystania z witryny przez użytkownika, tworzenia raportów dotyczących ruchu na stronach dla operatorów witryn oraz świadczenia innych usług związanych z ruchem na witrynach internetowych i korzystaniem z Internetu.